søndag 20. mai 2012

Sommerinspirasjon


Nå i starten av mai har Bikuben lansert en konkurranse på sin blogg. Konkurransen går ut på å bruke embossingfolder(e) i et prosjekt. Man kan sende inn sitt bidrag og være med i trekningen av flotte premier. Derfor MÅTTE jeg jo bare sende inn et lite bidrag.

For en gangs skyld har jeg klart å lage noe i friske pastellfarger. Med god inspirasjon fra vårspretten utenfor vinduet tok dette kortet form. Stempelmotivet på kortet er også mitt andre forsøk noensinne på å fargelegge stempler (derav det grundig amatørmessige fargearbeidet :P). I tillegg til tørrembossing med folder har jeg også prøvd meg pulverembossing på dette kortet.   Mye første-gangs-utprøving på dette kortet :)

Selve omrisset til kortet er skåret ut med en cutting die fra Lifestyle Crafts (Nesting Frame 4). Bakgrunnslappene er tørrembosset med en folder fra  Cart-Us. Designarket er fra Tilda (Flowergarden paper pad)

Stempelet er fra Penny Black  (Margaret Sherry Collection) og er fargelagt med tusjer fra Promarker. 

Teksten er stemplet med stempel fra Art Impressions og embosset med embossingpulver fra Ranger (seafoam white). Hvit perle fra  Notabene.

Metallblader fra kort og godt, papirblomster og grønn filtswirl fra Panduro.

Innsiden av kortet er stemplet med tekststempel fra Stampers Anonymous og embosset med embossingpulver fra Ranger (seafoam white). 

Perle"grener" fra kort og godt.


1 kommentar:

  1. Kjempe søtt kort du har laget! Morsomt med lag på lag med embossede bakgrunner! Takk for at du deltar! :)

    SvarSlett