tirsdag 27. mars 2012

Fra tørkerull til julekort

Denne ideen har vært fremme i både bøker, frokostprogrammer på TV og i barnehager i lang tid :P Jeg klarer ikke helt å fastslå hvor jeg så dette første gang. Kjekt er det uansett at doruller og tørkeruller kan gjenbrukes til flotte kort i både julevariant eller annet. De er forholdsvis enkle og raske å lage og kan bli veldig søte.
Jeg laget disse kortene med spesiell tanke på to jenter i vennegjengen :) Jeg hadde i utgangspunktet veldig lyst til å bruke noen hvite fjær som jeg hadde liggende og syntes de passet til den avlange formen på kortet.  

Kortene er laget for julen 2011. Bildene er egentlig redigert slik at de skal stå riktig vei, men dette endrer seg i det jeg laster de opp, kan bare beklage. Håper ingen får kink i nakken av å se på de :P
Designpapir ukjent. Alle kanter er svertet med Distress Ink, vintage photo. Fjær, snøfnugg og metallbrosje fra Panduro. Hjertekant på skrivefeltet er laget med bordpuncher fra Panduro.



Designark fra BoBunny, ukjent tittel. Alle kanter er svertet med Distress Ink, walnut stain. Fjær og snøfnug fra Panduro. Brunt silkebånd fra Nille (Dekôr). Metallsnøfnugg fra kort og godt. Hjørnet på skrivefeltet er laget med Fiskars hjørnepuncher, romantique.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar